4 d’oct. 2014

Pungoconsells 29: Normandia, Bretanya i més enllà

Us volem traslladar uns quants humils consells per si voleu gaudir en les vacances d'una ruta per la Normandia i la Bretanya franceses.

Fer-ho amb cotxe és possible encara que són 1200 Km. Respecte al destí inicial us proposem la Normandia amb camp base a Bayeux. Dormir en el mateix Bed&Breakfast durant tres nits és la millor alternativa per fer tot el recorregut. El Bed&Breackfast que us recomanem és Les Chaufourniers, un lloc per dormir i esmorzar aquests tres dies encissador molt aprop de Bayeux.

No us podeu perdre les següents visites de Normandia on la Segona Guerra Mundial i el dia D son temátiques centrals:

- Honfleur: Poble amb encant

- Fecamp: Restes de desembarcament

- Oradour sur Glane: Poble que es conserva tal i com el van deixar els Nazis després d'una masacre

Oradour

- Étretat: Búnquers i acantilats espectaculars

Étretat

- Platja d'Omaha: Cementiri USA i Dia D
- Pointe du Hoc: Entre Omaha i Utah on encara resten els sots que van fer les bombes i els búnquers
- La Combe: Cementiri Nazi

La Combe

- Bayeux: Ciutat amb vidilla, gran catedral, i un bon Museu 2ª Guerra Mundial (l'únic que recomanem visitar)
- Arromanches: Poble amb molt d'encant
- Sainte Mere l'Eglise: Amb el seu paracaigudista penjat de l'esglèsia


Ste Mere l'eglise


A la Bretanya francesa per dormir us haureu de moure més però entre els llocs que us suggerim està el Bed&Breakfast portat per catalanes "Gentillhommière de la Grande Touenais" i els pobles a visita serien :

- Saint-Maló: Ciutat amurallada amb molt encant i piscines naturals a la platja. Val la pena.

Saint Maló

- Mont Saint Michel: Visita molt ràpida. Maco però massa turístic i pot arribar a agobiar.
- Cancale: Menjar Ostres num1
- Fougères: Gran Castell, poble i muralla (Espectacular)
- Vitré: Castell i poblet espectacular

Vitré
- Vannes: Visita al Port per sopar i els Jardins al costat de la muralla
- Carnac: Les Roques prehistòriques colocades linealment

Ja tornant a Barcelona i havent sortit ja de la Bretanya us recomanem fer nit a Pornic i a la ciutat de Burdeus.